Cvičení na míči

Spread the love
Cvičení na míči

Cvičení na míči

Těžko bychom v minulosti spojovali míč s jakýmkoli cvičením. Dnešní moderní doba ale mluví zcela jinak. Cvičení na míči je jednou z nejmodernějších cvičebních metod, které se prakticky užívá hned v několika různých variantách. Velmi často je cvičení tohoto typu řazeno k welness aktivitám v různých fitness centrech. Cvičení na míči může být buď jako samostatná součást, anebo jej lze provozovat v určitých blocích zahrnutých ve fitness aktivitách.

Veřejnost se o tomto typu cvičení dověděla již v 60. letech 20. století, kdy švýcarští fyzioterapeuti začali tohoto cvičení využívat u dětí. Díky cvičení na míči se zlepšila koordinace pohybů u dětí a došlo k tomu, že jejich hybnost šla komplexně nahoru.

Co tedy samotné cvičení na míči lidem přináší? V první řadě jde zejména o získání rovnováhy. Při cvičení na míči dochází k tomu, že je člověk nucen přenášet váhu a zjišťovat, jakým způsobem cvičit, aby se na samotném míči vůbec udržel. Cvičení na míči je vhodné jak po posilování, tak i pro zlepšení fyzické kondice. Z pohledu posilování sice určitě není tolik účinné jako dřina v posilovně, nicméně třeba na břišní svaly se hodí výborně.

Fyzickou kondici si na míči lze zlepšit pouze mírně. Děje se tak zejména u osob, které nejsou zvyklé na žádný pohyb a u žen na mateřské dovolené. Díky tomuto typu cvičení lze také předcházet různým nepříjemným bolestem zádových svalů. Zádové svalstvo můžete nejen posilovat ve smyslu pozdější úlevy, ale také z pohledu estetického, kdy dojde k jeho zpevnění, a tím pádem i k tomu, že budou tyto svaly lépe vypadat. Vynikající je trénink na míči zejména pro oblast pánve a také samotné páteře.

Ideální jsou cviky na míči hlavně pro těhotné ženy. Ty mohou na míči se zvýšenou opatrností cvičit prakticky až do porodu. Ostatně míč je mnohými lékaři doporučován jako vynikající pomůcka před samotným porodem. V momentu, kdy na ženu přijdou kontrakce, je právě míč prostředkem, který je v určitých fázích schopen pomoci od bolestí.

Cvičení na míči pomůže také ke správnému dýchání. Při jednotlivých cvicích je totiž nutno správně dýchat, aby jednotlivé cviky byly provedeny správně. Cvičit na míči můžete nejčastěji přímo v pohodlí domova. Jednoduše si míč pouze přisunete třeba před televizi a dáte se do cvičení. Není problém cvičit na míči v určité skupině, které předcvičuje zkušený lektor či lektorka, která je schopna pomoci při případných problémech s určitým typem cviků.

Více informací naleznete na své vlastní stránce – Cvičení na míči

One Response to Cvičení na míči

  1. admin napsal:

    cvičení na koberci je mnohem lepší, než-li na holé zemi, přeci jen člověk se může velmi rychle nachladit

Napsat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít