Pilates

Spread the love
Pilates

Pilates

Slovo Pilates je v poslední době neskutečně skloňováno, jelikož tento poměrně tradiční cvičební styl si znovu začíná nacházet své místo na slunci. Pilates je v podstatě cvičením, jehož základním cílem je vytvoření jakési jednoty těla i duševního rozpoložení člověka.

Název Pilates je odvozen od jména svého zakladatele- Josepha H. Pilata. Ten žil v letech 1880 až 1967. Metoda cvičeni Pilates v sobě zahrnuje přibližně 500 rozličných pohybových aktivit, které jsou spojovány v jakýsi harmonicky fungující celek.

Pilates se specializuje hlavně na zvýšení ohebnosti celého lidského těla, díky níž by lidé měli umět velmi dobře ovládat své niterní pocity a tím pádem i své vlastní uvědomění. Stáří Pilates dosahuje již zhruba 100 let a za tuto dobu si tento druh cvičení oblíbilo neskutečné množství lidí.

Co je tedy základem samotného cvičení Pilates? Tak především jsou to různé pohybové prvky, jež jsou vlastní Pilates, anebo jsou převzaty z jiných druhů cvičení jako je například jóga.

Základem celé filosofie cvičení Pilates je bezesporu jednota duše a těla. Tu pěstovali již staří Řekové v antickém období a nazývala se Kalokagathia. Základním rozdílem mezi Pilates a jógou je to, že u jógy byl vyvinut mnohem vypracovanější systém dýchání při jednotlivých cvicích. Jóga je také z pohledu filosofie mnohem složitějším cvičením.

Metoda Pilates je určena prakticky pro všechny lidi bez rozdílu pohlaví a věku. Cvičit mohou jak mladí lidé, tak i osoby starší, které si pochopitelně svůj styl cvičení vymodelují dle svých možností. Cvičení Pilates praktikují velmi často také profesionální tanečníci. Pilates umí pomoci tak, že jsou pomocí něj eliminovány různé nepřirozené pohyby, k nimž občas při tanci dochází. Stejně tak praktikují Pilates jako doplňkovou aktivitu gymnasti a dálkoví běžci.

Pilates také hodně cvičí lidé, kteří trpí astmatem, anebo nějakými jinými chorobami spojenými s dýchacím ústrojím. Cvičení je vhodné například i pro těhotné ženy anebo ženy na mateřské dovolené.

Se základní filosofií Pilates je také spjato vypracované tělo. Pilates umí velmi dobře posílit a vyrýsovat jednotlivé druhy svalstva. Ideální intenzita cvičení Pilates je tak dvakrát až třikrát do týdne. Lze samozřejmě cvičit i častěji, nicméně efekt již nemusí být takový. Pilates se většinou cvičí ve skupinách s cvičitelem či cvičitelkou anebo doma u televize při sledování DVD.

Více informací naleznete na své vlastní stránce – Pilates

Napsat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít