Pitný režim

Spread the love

V současné době se řada lidí snaží dělat něco pro své tělo a věnuje se určité pohybové aktivitě – běhání, jízdě na kole, cvičení, plavání, bruslení apod. Dodržovat pitný režim je další otázkou, které je potřeba věnovat pozornost. Vysvětlíme problematiku pitného režimu, otázku, jak často pít, také vysvětlíme souvislost mezi pitným režimem a hubnutím.

Každý již někdy slyšel denní doporučenou hodnotu tekutin, která se pohybuje  kolem 2,5 l tekutin. Ovšem v rámci tohoto doporučení není brán ohled na hmotnost, pohlaví, věk, fyzickou aktivitu, zdraví a další parametry.

Pitný režim není jen o množství, ale o jeho časovém rozložení. Ledviny dokáží zpracovat nanejvýš 0,4 l vody za hodinu. Je tedy patrné, že není vhodné zatěžovat ledviny větším množstvím tekutin nárazovým způsobem.

Mezi hubnutím a pitným režimem existuje blízký vztah. Tekutina v těle zastává funkci „katalyzátoru“, není tedy pochyb o tom, že dostatečné množství tekutin podporuje hubnutí. Tekutiny v podobě slazených nápojů, také přílišné pití čajů není pro ledviny ani hubnutí vhodné. Takže cvičte, pijte neslazenou a neperlivou vodu v rozumném množství a hubněte!

Napsat komentář

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Zavřít